Bijten huisspinnen ?

Geregeld word ik in huis gebeten op plekken waar ik minder snel een muggenbeet verwacht, zoals op mijn benen met broek aan. Of in bed op delen die onder de dekens liggen, ipv op blootliggende delen.

Vaak zijn het ook een paar steken dicht bij elkaar en als ik de steek op mijn knie bekijk, zijn er twee insteekpunten op een anderhalve millimeter van elkaar. Bijt een spin met "twee gaatjes"?

In bad tref ik geregeld joekels van spinnen aan die zich ongetwijfeld ophouden achter de valse muur.

ps: ben vrij zeker dat het niet om een vlooienplaag gaat, aangezien ik geen huisdieren heb en kan vergelijken met toen ik ooit in Afrika in een vlooienbed sliep... maar de hoeveelheid beten en de plaatsing ervan was toch nog anders dan hier thuis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
27.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een plaag in USA bed wantsen ? Ben je recent in een hotel geweest ,Amerikanen op visite gehad ? Wat al vaak gezegd spin kan, niet zo vaak bijten,maar onderschat ze niet . Wat toch kan zijn katte vlooien ,trek wat wit's aan en doe de test . Of irritatie Vd huid . Of hebje wat meegenomen uit Afrika ,? Neem contact op met de GGD ,ook in geval van wantsen .br br succes

Antwoorden (6)

Jagerspinnen kunnen inderdaad bijten maar doen dat om een prooi te vangen danwel zich te verdedigen (mijn man is meerdere malen in zijn hand gebeten toen hij er eentje wilde vangen).

Aangezien jij een nogal grote prooi bent voor een spin, denk ik niet dat een spin de oorzaak is van de gaatjes in je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jouw man niet dat?
en mischien zat ie vast tussen zijn broek
in Nederland komt wel de waterspin voor. Daarvan is de beet zeer onaangenaam, vergelijkbaar met een wespensteek.

Volgens de GGD voelen muggen zich aangetrokken tot donkere kleding dus daar kan je rekening mee houden. Muggen prikken trouwens dwars door dunne broeken en sokken heen! Het helpt wel om je broek in je sokken te steken en zoveel mogelijk te bedekken. Hoe ruimer de kleiding zit hoe lastiger het voor de mug is om er door heen te steken en ook werkelijk in de buurt van je huid te komen

misschien een klamboe aanschaffen oid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinnen bijten. Ja, zelfs in Nederland. Ik heb het zelf mogen ondervinden: een kreng van een huisspin rende naar mijn duim en plantte daar venijnig zijn kaken. Gelukkig draagt de huisspin een voor de mens ongevaarlijk gif
aldus een forum (niet de perfecte bron)

De mens komt relatief vaak in aanraking met huisspinnen, en zal uit angst geneigd zijn de spin te doden. De spin is echter ongevaarlijk:
Ze vallen alleen aan als ze worden uitgedaagd of in het nauw gedreven;
Hun cheliceren (gifkaken) zijn niet gebouwd om mensen mee aan te vallen en zullen in de regel de huid niet doorboren;
Als de cheliceren toch de huid doorboren, is de kans 1 op 2 dat er geen gif wordt geïnjecteerd[bron?];
Als er toch een gifinjectie plaatsvindt is de resulterende bult weliswaar groot[bron?], maar niet zeer pijnlijk en bovendien ongevaarlijk. De bult slinkt binnen enkele dagen

aldus wikipedia (al betere bron)

Spinnen kunnen door de mensenhuid heen bijten, zeggen sommigen. Anderen ontkennen.

aldus de trouw, dit bewijst wel dat onderzoek erna gering is. Dus de kans dat je meerdere malen door een huisspin wordt gebeten is heel klein. Hij doet dit namelijk alleen als hij in het nou gedreven voelt.

ik denk dus dat je op zoek moet naar een andere mogelijke verklaring
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt mij niet, het lijkt mij niet waarschijnlijk dat een spin onder de dekens of in je broek kruipt om te bijten.
het lijkt me meer een vlo, je hoeft er maar 1 te hebben hoor, een verdwaalde vlo die je toevallig hebt meegepikt van een bezoekje.
en bij gebrek aan beter lust een vlo ook best mensenbloed.

voor de rest heb ik vroeger ook wel een last gehad van spreeuwen luizen, wij wisten niet wat ons overkwam, je zag ze nauwelijks, maar wel allemaal beetjes, yeg!
zo zullen er vast meer van zulke creepers zijn, bedluis?
maar even onderzoeken, lijkt me....van 1 naar 2, 4,100 etc.etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede morgen

Zo verre ik weet de gewone huis spin niet dan heb over lang potige .Wat wel weet aangezien vroeger vogelspinnen heb gehad nooit zomaar zullen bijten dit doet men meestal alleen uit verdediging .
En vlooien daar tegen hoeft men er geen huisdieren voor te hebben in huis om ze te krijgen dit zijn lifters die komen met iedereen zomaar naar binnen via kleding .en nestel zich dan in de kieren en gaten ondervloeren in huis .en daarbij eenmaal gelegde eieren van vlo kunnen zelf nog naar jaren uit komen .
En daarvan weet dat juist altijd op de warme plekken prikken juist als men onder het bed ligt of als je broek aan heb ze komen op warmte golven af.

Sterkte en s6 ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zij het wel bedwantsen? Die leven ook van mensen bloed en ze leven vooral in je bed.. En bijten voornamelijk graag in de benen.
Zie link.