Er staat een grote waterfles

die we op verschillende werkplaatsen zien staan.
u is er een die niet goed koelt en als we water tappen borrelt t om de hele inhoud te mengen
nu mijn vraag:is dat water wel gezond om te drinken aangezien het niet goed koelt? de flessen worden steeds verwisselt zodra die leeg zijn ( binnen 7dagen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er waterkoelers opgesteld staan is het beslist nodig hier een onderhoudcontract op af te sluiten. Het reinigen van het apparaat is zeer belangrijk i.v.m. bacteriengroei.
Het borrelen is normaal, dat is de lucht die omhoog gaat in het reservoir anders zou het water er niet meer uitkomen. De koeling kan een kwestie van afstellen zijn maar het element kan ook kapot zijn. Meld de klacht bij de firma van het onderhoud en zij zullen het apparaat repareren of omwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het water in de fles zelf wordt niet gekoeld. Dat gebeurt in een reservoir, ergens binnenin het apparaat. Vaak kun je kiezen uit gekoeld of ongekoeld water.

Helemaal mee eens dat een goed onderhoud en hygiëne belangrijk is bij waterkoelers. Het gaat wel niet zo snel maar in water kan zeker bacteriegroei ontstaan.