Waarom werken adblockers niet op Facebook?

Terwijl Youtube in oorlog zit met Adblockers en telkens weer faalt te adblockers buiten te houden, worden Facebook advertenties überhaupt nooit geblokkeerd. Hoe kan dat? Wat doen zij anders en waarom doet Youtube dat niet? Bestaat er adblockers die ook op Facebook werken?

2 weken geleden
LeonardN
2 weken geleden
Bij mij werkt op de PC een adblocker WEL.
Pieterke
2 weken geleden
Bij mij werkt de adblocker op Facebook (op de laptop).
LeonardN
2 weken geleden
Ben je in de war met advertenties die Facebook plaatst (die worden geweerd door adblockers). Versus berichten die gebruikers plaatsen die feitelijk een advertentie zijn? Op Youtube worden advertenties die gewoon DEEL van de video zijn ook niet geweerd.
https://youtu.be/gIMOtNzjHL4?si=FRfUcDsvTKh_ybjR&t=55
Dat deel is onderdeel van de video. Dat is dus niet echt te blokkeren, omdat de website het niet als een reclameblok opvat. Dat is logisch als je snapt hoe het werkt. Overigens is het natuurlijk makkelijk te skippen omdat het dus geen echt reclameblok is, maar reguliere videocontent.
wilkers
2 weken geleden
Excuus, ik ben niet specifiek genoeg. Het gaat om videoadvertenties.
LeonardN
2 weken geleden
Kan je een screenshot leveren?
Zijn het echt video's die door Facebook aangeleverd worden?
wilkers
2 weken geleden
Video's op Facebook spelen gewoon af, maar filmpjes van 2-3 minuten of langer pauzeren halverwege om er ads doorheen te gooien.
LeonardN
2 weken geleden
Kan je een link geven van een video die altijd reclame laat zien. Ik gebruik facebook zelden en als ik wel eens een video te zien krijg zie ik er geen reclame in. Weet niet of dat komt door de blocker die ik gebruik of omdat ik dus te weinig video's kijk via facebook.

Geef als eerste antwoord